Puheenjohtajan pörinää

Kuntavaalit eivät ainakaan vielä kuulu politiikan kevättä sähköistäviin aiheisiin. Vaalien siirtäminen 13.6.2021 pidettäviksi, siirsi myös innokkuutta asiaa kohtaan. Mukana voi olla myös väsymystä politiikkaan.

Hallitus on sanonut, että vaalien siirtäminen on tehty parhaiden asiantuntijoiden lausuntojen perusteella, mutta sekavuus asian ympärillä antaa aiheen epäröintiin. Aikaa vaalien siirtämiseen on kyllä ollut, koska selkeästi on ollut näkyvissä koronatartuntojen määrän lisääntyminen. Turvallisuus edellä on hyvä, vaikka tämä muutos on saanut joidenkin oppositiopuolueiden taholta vastustusta hallitusta kohtaan.

Nyt kuitenkin on ehdokaslistat annettu kuntien vaalilautakunnille ja niitä voidaan täydentää 4.5.21 saakka. Mikkelin SDP listalla on 64 henkilöä ja vielä pyritään lisää ehdokkaita hakemaan. Ainakin kymmenen henkilöä sopii ehdokkaaksi ja jos tunnet kiinnostusta niin mukaan vaan.

Puolueen puheenjohtaja Sanna Marin on ollut jo vuoden ajan tiedotusvälineiden näkyvin hahmo pääministerin ominaisuudessa. Mitä se merkitsee meille demareille kuntavaaleissa, on vaikea arvioida. Toivottavasti siitä on kuitenkin meidän puolueelle enemmän hyötyä kuin haittaa. Viimeiset gallupit kuitenkin osoittavat meille pienoista laskua.

Mikkelissä muut puolueet ovat saaneet ehdokkaita vaihtelevalla menestyksellä, mutta kuitenkin jokainen puolue on tyytyväinen tämän hetkiseen ehdokaslistaansa. Uudistumista on tapahtunut puolueiden ehdokkaiden osalta ja hyvä näin.

Meillä yhdistyksessä on tällä hetkellä 13 ehdokasta ja lisää siis sopii mukaan. Me haluamme olla vahvasti vaikuttamassa Mikkelin kehitykseen ja muutoksiin parempaan suuntaan. Olemme saaneet luottamusta ja arvostusta viime vuosien aikana yli puoluerajojen ja haluamme jatkaa yhteistyökykyistä sekä vastuullista toimintaamme.

Ennen vaaleja ollaan , toivottavasti,saatu kaupungin energia-asiat lopulliseen päätökseen. Kaupunginhallitus päätti ottaa kuitenkin konsulttifirman jälleen kerran selvittämään asiaa. Tämähän on ollut kaupungin päätöksenteon yksi ongelma viime aikoina eli itseluottamuksen puute ja oman osaamisen vähättely.
Yhä useammassa isommassa päätöskysymyksessä on turvauduttu konsulttien apuun. Katsotaan nyt mikä tämän lopputulos on sitten kun asia valtuustoon tuodaan.

Talvi on tuonut meille tänne Mikkelin alueelle runsaasti lunta ja sen myötä meillä on ollut mahdollisuus hiihtää Kalevankankaan hyvillä laduilla, kiitos kuuluu ehdottomasti liikuntapuiston ahkerille latukoneen käyttäjille.