Enrique Tessieri

Ehdokasnumero 178

Olen ehdolla Mikkelin kuntavaaleissa 18.4.2021

Kaupunkimme kohtaa isoja haasteita, siksi tarvitsemme rohkeita tekijöitä ja johtajuutta. Mikkeli on säilytettävä elävänä ja hyvinvoivana kaupunkina tulevaisuudessakin. Uskon, että taustani työ- ja kansalaisaktivistin antavat minulle hyvät eväät haastaa näitä uhkia muiden kanssa.

Pitkä kansainvälinen taustani ulkomaankirjeenvaihtajana, kuntapolitiikassa (varavaltuutettuna sekä kulttuuri-, nuoriso- ja liikuntalautakunnan jäsenenä v. 2013–2017), hallituksen jäsenenä Euroopan suurimmassa rasismivastaisessa yhdistyksissä, European Network Against Racismissä (2016–2019) ja ruohojuurityöni nuorten ja eri vähemmistöjen kanssa Otavan Opistossa (2009-), antavat minulle hyvät eväät palvella Teitä ja kaupunkiamme.

Koulutukseni on valtiontieteen maisteri (VTM), olen tutkinut siirtolaisuutta eri näkökulmista. Taloustoimittajana pitkän yli kahdenkymmenenvuoden uran aikana tutustuin eri yksityistämisen malleihin eri maissa. Kuten tiedätte, Mikkeli aikoo yksityistä energialaitos ESEn sekä myydä kiinteistöjä tasapainottaakseen taloutta. Olen ylpeä omasta juuristani: synnyin Argentiinassa, kasvoin Yhdysvalloissa ja äidin puolelta sukuni on asunut monta sukupolvea Mikkelissä, isoisoisäni David Nykänen oli kunnanvaltuutettu vuosina 1905, 1909–1914.