Yhdistyksen luottamuspaikat

Vaalien jälkeen on luottamuspaikat jaettu ja Mikkelin kaupungin valtuusto on ne hyväksynyt 16.8.21. Meidän yhdistyksessä oli ehdokkaita 13 sekä lisäksi ATY:n ehdokas Tapani Korhonen.

Meille luottamuspaikkoja tuli seuraavasti: Jarno Strengell kaupunkivaltuustoon, kaupunki hallitukseen sekä maakuntavaltuustoon. Arto Seppälä kaupunkivaltuustoon ,Miksei hallitukseen, Essote hallituksen puheenjohtajaksi sekä maakuntavaltuuston varajäseneksi. Paavo Barck kaupunkivaltuuston jäseneksi sekä Esen hallituksen jäsen.

Yhdistyksen puheenjohtaja Kari Ojala valittiin Naistinki Oy:n hallituksen puheenjohtajaksi, Pirkko Rahikainen toistaiseksi Xamk:n hallituksen jäseneksi. Tämä tulee vielä erikseen neuvotteluihin kuntien edustajien kesken, myöhemmin syksyllä.

Outi Hokkanen valittiin lautamieheksi ja Enrigo Tessieri Hyvinvoinnin ja Osallisuuden lautakuntaan. Hyvinvoinnin ja osallisuuden lautakunnan varajäsenyys tuli Aleksi Niemiselle ja Matias Kvistille. Matiakselle tuli myös Kampuskiinteistön yhtymäkokouksen edustajan tehtävä. Kaupunkiympäristölautakunnan varajäsenyys tuli Kalle Niemiselle. Tarkastuslautakunnan jäsenyys Tapani Korhoselle ja hänen varajäsenyys tuli Kari Avikaiselle. Mikaelin varajäsenyys tuli Ismo Rahikaiselle. Ari Lehtinen valittiin ASO;n hallituksen jäseneksi jatkamaan seuraavat neljä vuotta aktiivista toimintaa asumisen puolesta.

Vaalien jälkeen luottamuspaikkoja kertyi yhteensä 74 johon laskettiin mukaan ns. ylikunnalliset paikat. Valtuutetut saivat valita ensin omat paikansa lautakuntiin ja muihin paikkoihin , joihin valitun piti olla valtuutettu. Loput paikat jaettiin äänimäärän ja yhdistyksien kesken . Meidän puolueen äänimäärä tippui edellisten vaalien jälkeen 2000 äänellä , joten paikkajaossa olimme vasta kolmannella sijalla ottovuorossa. Tämä vaikutti myös siihen, ettei jaettavaa ollutkaan yhtä paljon kuin edellisissä vaaleissa.

Yhdistyksemme äänisaalis oli n.1200 ääntä ja pysyimme samoissa luvuissa kuin 2017 vaaleissa, joten siihen nähden on meidän yhdistyksen edustajien työ on ollut äänestäjien mukaan oikean suuntaista. Vaikka valtuuston edustus on meillä kolmella henkilöllä niin silti vankalla tiedolla varustettuna.

Uuteen valtuuston valittujen kk-ikä on 52v.,nuorin 20v. ja vanhin 81v. valtuustossa on 22 uutta ja uudelleen valittuja 29.

Valtuusto on kokoontunut siis 16.8.21 ja tehnyt hyväksytyt päätökset luottamuspaikoista. Tästä valtuuston kokoukset alkavat ja asioiden hoitamiset syksyä kohden lisääntyvät. Tulee talousarvio keskustelut, energia keskustelut ym.

Toivotaan , että myös kaupungin hallitukseen valitut henkilöt pystyvät omalta osaltaan tekemään oikean suuntaisia päätöksiä kaupungin kehittämiseen ja elinvoiman kasvattamiseen.