Puheenjohtajan pörinää 13.3.2017

Ajankohtaista,Puheenjohtajan pörinää

Vaalihuuma on alkanut ja torit ja kadut täyttyvät kuntavaaliehdokkaista. SDP tulee käymään kampanjaansa iloisella mielellä ja ihmisten äänellä, inhimillisten tarinoiden kautta. Vaaleihin puolue lähtee hyvällä ehdokasasettelulla. Yhteensä 6072 ehdokkaalla SDP:llä on erittäin kattava lista koko Suomessa.

Nyt luvataan ja annetaan kaikenlaista, makkarasta, käyntikortteihin äänestäjille. Pitää kuitenkin olla hyvin tarkkana siitä, mitä lupailee tai vastustaa, sillä tämän päivän äänestäjät ovat erittäin valveutuneita. Katteettomat puheet ja lupaukset muistetaan.

Koulujen ja päiväkotien sisäilmaongelmat ovat yksi tärkeimpiä keskustelun aiheita koko Suomessa. Miten rakennussuunnitteluun päästään puuttumaan hyvissä ajoin, että näitä surullisen kuuluisia rakennuksia ei tulevaisuudessa enää rakenneta. Kuntavaltuutetun pitää tulevaisuudessa ottaa tähänkin asiaan tiukasti kantaa.

Talous tulee vahvana esille kuntavaalienkin jälkeen. Kunnan rooli muuttuu Soten poistuessa kunnan tehtävistä. Mikkelissä on rakennettu koko menneen vaalikauden ajan. On nähty todella isoja hankkeita, kuten mm 5-tien muutokset kaupungin kohdalla. Graniittitalon kohtalo on puhuttanut ja on varmaan yksi tärkeimpiä asioita Mikkelin lähitulevaisuudessa.

Siilotontti on myös yhtenä aiheena torikeskusteluissa. Moni on yhtä mieltä siitä, että kehittämishankkeena kulmausta on edistettävä. Mutta miten, siitä ollaan puolueitten kesken eri mieltä.

SDP pitää aina kiinni ihmisten tasa-arvoisesta kohtelusta. Me haluamme rakentaa oikeudenmukaisempaa ja inhimillisempää yhteiskuntaa. Sellaista Suomea, jossa jokaista ihmistä arvostetaan ja kunnioitetaan. Me haluamme vahvistaa turvaa ja toivoa tulevaisuuteen, luoda hyvinvointia jokaiseen Suomen kuntaan.

Mikkelin työväenyhdistyksen kuntavaaliehdokkaat ovat nyt vihdoinkin näkyvillä koko puolueen kuvagalleriassa. Galleria, jonka henkilöpuutteista tuli jo monia soittoja ja ihmettelyjä, näkyy nyt paikallisissa lehdissä. Äänestäjät voivat tulla tapaamaan ehdokkaita jo tämän viikon aikana Maalismarkkinoille. Samoin vaaliautolla kierretään ympäri Mikkeliä. Vaaliauto erottuu liikenteessä teippausten johdosta. Tervetuloa vaan autolle tapaamaan meitä kaikkia Kunnallisjärjestön ehdokkaita.

Vielä yksi kotipeli ja sitten se on siinä. Eli Jukurien ensimmäinen liigakausi. Lähellä oltiin, mutta silti niin kaukana. Jukurit ovat antaneet katsojille hyvää viihdykettä. Katsojia jäähallilla on riittänyt. Itse olen ollut monessa pelissä mukana ja halli on ollut täynnä tai lähes täynnä.

Jukurit antoi tämän kauden aikana meille mikkeliläisille paljon näkyvyyttä, niin mediassa kuin tv:n välityksellä. Nyt sitten alkaakin pienen loman jälkeen uuden joukkueen kokoaminen. Ensi syksynä taas matka kohti Ikioma Areenaa ja uusia haasteita jatkuu. Kiitos Jukurit !!!!