Ehdokkaita esittelyssä

Anna-Kristiina Mikkonen Savonlinnasta ja Erkki Huupponen Pieksämäeltä esittäytyivät kansanedustajaehdokkaina Mikkelin työväenyhdistyksen kokouksessa ja puhuivat arvoista ja politiikan tavoitteista. Kummallakin ehdokkaalla on vankka kokemus kunnallispolitiikasta ja myös maakunnallisissa tehtävissä. Kumpikin harrastaa vapaa-aikana kuorolaulua.

Erkki Huupponen on tehnyt työuran veturinkuljettajana, mutta on nyt eläkeläinen. Erkki on toiminut myös Pieksämäen kaupunginhallituksen puheenjohtajana. Kuorolaulun lisäksi Erkki harrastaa tanssin opetusta ja laitesukellusta.

Anna-Kristiina Mikkonen toimii Itä-Suomen yliopiston ylioppilaskunnan pääsihteerinä ja edunvalvojana opiskelijoiden asioissa. Merkittävimmät luottamustoimet ovat Savonlinnan kaupunginvaltuuston puheenjohtajuus, Etelä-Savon maakuntallituksen varapuheenjohtajuus ja Oopperajuhlien hallituksen varapuheenjohtajuus. Työuran aikana Anna-Kristiina on on jakanut postia, tehnyt projektitöitä sekä työskennellyt Euroopan parlamentissa.

Ehdokasesittelyä seurasi vilkas keskustelu politiikan arvoista, aluepolitiikasta ja liikenteestä, sotesta ja ihmisille järjestettävistä hoitopoluista. Myös eläkeläisten asiat ja eläkeläisten huomioiminen vaalityössä oli monipuolisesti esillä. Aktiivinen keskustelu ehdokkaiden ja kokousväen kanssa toi varmaan myönteistä viritystä vaalityöhön molemmin puolin.